Día de Extremadura

"SEPA USTE, FORATERU"
Me trompecé el´ otro día
Con un forasteru,
Mu compuestu y mu finu,
Que se llegó ende la capitá,
Y decía que semus lus extremeñus
Incurtos y de mu mal jablá.

No soy yo una jembra
De mucha gramática
ni tampoco mu estudiá
pero asina jablabami madre,
asina jablaba mi aguela,
asina jablaban lus de mucho más pa´tras,
y asina jablo yo,
pá que no se me olvidenunca ni una letra
de la que jablan también
nuestrus más grandes poetas.

Sepa usté,señó mío,
que cuandu un extremeñu jilvana
toas y ca una de las letras
empalma como una melodía tras otra
lo que no es otra cosa
que la lengua que se jabla
en nuestra tierra.

Sepa usté,forasteru,
qu´en cá lugá se jabla una lengua.
Y si no,
Aviente,aviente usté una mirá
Por lus jordonesde la jistoria
A vé si se da cuenta
Que no semus lus extremeñus
Más incurtos que lus que nacierun
Ajuera de la nuestra Extremaura.

Sepa usté,forasteru,
Que sabemus mu requetebién leé y escribí
lus extremeñus.
Pa eso,cuandu eramus zagalinas ,
un maestro mu resabio,
y mu letrau,
nus enseñó en la escuela.
Y pa encandilá lus nuestrus pensares
no nus jacen falta
ni las eses,ni las jerres.
Y ya,pa terminá,
Si tiene una miajina de vagá, aviente usté
una ojeá por lus librus
de Luis Chamizo ó
de Gabriel y Galán
a ve si encuentra usté, señó mío,
arguna incurtura en su  pluma desgarrá.
 
 Mª José Mateos Pomberó

0 Response to "Día de Extremadura"

Publicar un comentario